In totaal worden er honderden items geveild ten behoeve van de clubfoundations. De 34 profclubs en de (oud)spelers stellen hiervoor verschillende attributen beschikbaar. Van gesigneerde voetbalshirts, gedragen voetbalschoenen en aanvoerdersbanden tot unieke ervaringen.
“Deze Meer dan Voetbal-week laat zien dat alle Nederlandse betaaldvoetbalclubs niet alleen de focus hebben op de sportieve prestaties, maar ook dat zij maatschappelijke projecten hoog in het vaandel hebben staan”, aldus Wesley Montijn van de Keuken Kampioen Divisie.
Namens de Eredivisie CV licht Aukje Geubbels toe: “Het goede en waardevolle werk van de clubfoundations in de maatschappij verdient het om meer aandacht krijgen. Het is fantastisch dat deze week is opgezet met alle 34 clubs. Hopelijk wordt het ook financieel een succes zodat er een mooi bedrag voor de foundations wordt opgehaald.”
Zo kan men bieden op de gesigneerde voetbalschoenen van spelers als Dessers, Idrissi, Malen en Alberg. Daarnaast zijn shirts met handtekeningen van de hele selectie beschikbaar en unieke exemplaren zoals het shirt van Ruud van Nistelrooij (50 jaar FC Den Bosch), Matthijs de Ligt (EK U17) en Arjen Robben (FC Groningen). Ook fans van keepers kunnen bieden op de handschoenen van onder andere Wellenreuther en Koeman jr. en er is zelfs een stukje kunstgras uit het Cars Jeans Stadion te koop.
Tevens zijn er vele unieke arrangementen waar op geboden kan worden: een wedstrijd als mascotte van Ajax, een plek op de officiële teamfoto bij PSV, een uur golfen met Glenn Bijl, een esportsclinic met de eDivisie-kampioen, een kopje koffie met Adrie Koster, een bezoek van Almere City FC-mascotte Ally de Aap of een diner op de middenstip.
Opbrengsten naar maatschappelijke projecten
Alle opbrengsten van de voetbalveiling gaan uitsluitend naar de clubfoundations. Met de campagne laat het betaald voetbal zien dat de profclubs meer zijn dan voetbal. De 34 clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie voeren jaarlijks tussen de 500 en 1.000 maatschappelijk projecten en activiteiten uit, gericht op onder andere het tegengaan van eenzaamheid, bevorderen van een gezondere levensstijl en begeleiding van mensen naar werk.
De Meer dan Voetbal-week is een nieuw initiatief van de Eredivisie CV, Coöperatie Eerste Divisie en de 34 betaald voetbalclubs. Een overzicht van alle veilingitems, arrangementen én maatschappelijke projecten van de Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisieclubs is te bekijken op www.meerdanvoetbal.nl. Klik HIER om direct naar de FC Utrecht-veiling te gaan.