LINKIT is doorlopend op zoek naar en heeft oog voor talent. Juist daarom ook is het logo van het Utrechtse bedrijf de komende jaargangen te zien op de shirts van de spelers van de teams die behoren tot de FC Utrecht Academie; een plek waar dagelijks wordt gewerkt aan de ontwikkeling van jonge talenten.
“Bij FC Utrecht zijn we altijd op zoek naar slimme oplossingen om de volgende stappen te kunnen zetten”, aldus Technisch Directeur Jordy Zuidam. “Daarom gaan we samen met de dataspecialisten van Innovatiepartner LINKIT bijvoorbeeld bouwen aan een FC Utrecht voetballab. In dat dataplatform gaan we alle beschikbare data van onze teams monitoren en analyseren, zodat het ons extra inzichten gaat geven voor nu en de toekomst.”
“We zijn er trots op een nieuwe Official Partner, afkomstig uit Utrecht, te mogen voorstellen”, zegt Directeur Commercie Joost Broerse van FC Utrecht. “LINKIT is een snelgroeiend bedrijf dat ambitieus is en oog voor talent heeft, en daarmee past het perfect bij onze ambities. We kijken ernaar uit om het partnership verder uit te bouwen en de expertise van LINKIT te koppelen aan onze doelstellingen.”
“Dit partnership voelt voor mij en voor ons als thuiskomen”, vertelt Bert Peters, CEO van LINKIT. “Als Utrechts IT-bedrijf waren we in het verleden al verbonden aan onder meer de Canadese nationale schaatsploeg en waren we in andere sporten actief, zoals cricket. We zijn er trots op dat we met deze samenwerking niet alleen onze naam verbinden aan een fantastische Utrechtse club, maar ook dat we samen met FC Utrecht de volgende stap kunnen zetten op het gebied van sportinnovatie. Onze grote ervaring op het gebied van data en IT zullen wij inzetten om FC Utrecht hierin te ondersteunen.”