De spelersbus van FC Utrecht is komend weekend niet van de spelers, maar van de kinderen! FC Utrecht komt namelijk samen met hoofdsponsor Conclusion In Actie Voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis en het Prinses Máxima Centrum. Kinderen die in deze ziekenhuizen liggen, zijn onze eregasten tegen sc Heerenveen. Ze worden onder politiebegeleiding naar het stadion gebracht. Een deel van hen krijgt zelfs de kans om samen met de spelers het veld op te lopen. De wedstrijd bekijken ze vanuit verschillende skyboxen, waardoor het een onvergetelijke dag voor hen wordt.
Maar dat is nog lang niet alles. Voorafgaand aan de wedstrijd is er op het Fanplein van alles te beleven. Het terrein is speciaal voor dit treffen uitgebreid met leuke activiteiten zoals schminken, gamen met de eSporters van FC Utrecht én verschillende springkussens. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om te genieten van een hapje.
De spelers van FC Utrecht zullen deze wedstrijd in unieke shirts spelen. Hoofdsponsor Conclusion heeft de voorkant van het shirt afgestaan aan het Wilhelmina Kinderziekenhuis en het Prinses Máxima Centrum. De bedrukking op de rug is extra bijzonder, want die is geschreven door kinderen uit deze ziekenhuizen.
Na de wedstrijd worden de wedstrijdshirts geveild en gaat de opbrengst volledig naar het WKZ en het Prinses Máxima Centrum. Daarnaast zijn er collectanten aanwezig op de promenades om geld in te zamelen voor deze ziekenhuizen.
De uitingen op de social media-kanalen van FC Utrecht en in het stadion zijn getekend door leden van de Junior Tigers Kidsclub. Dit maakt de wedstrijd nog specialer, want de kinderen hebben zelf geholpen bij de voorbereidingen van deze Kidsday-editie! Ook in het stadion wordt Kidsday extra speciaal gemaakt. De 12-jarige Yestin uit Utrecht zal deze wedstrijd de rol van stadionspeaker op zich nemen.