Onderdeel van de overeenkomst is dat Unibet recht heeft op een uiting op de mouw van de wedstrijdshirts van FC Utrecht. Die positie wordt door de toekomstige Official Partner van FC Utrecht afgestaan aan diverse maatschappelijke initiatieven. Op een later moment wordt hierover meer duidelijk.
“Met Unibet verbinden we opnieuw een sterk internationaal A-merk aan onze club”, vertelt Partnership Director Joost Broerse van FC Utrecht. “Uiteraard wordt Unibet prominent zichtbaar op diverse plekken in Stadion Galgenwaard. Daarnaast gaan we gezamenlijk een maatschappelijke campagne ontwikkelen die is gericht op onze achterban. De komst van Unibet als Official Partner zorgt ervoor dat FC Utrecht de ambities in de Eredivisie voor zowel de mannen als de vrouwen nog meer kracht kan bijzetten. We kijken uit naar de samenwerking.”
“De samenwerkingsovereenkomst is begin dit jaar ondertekend, maar nu kunnen we het ook eindelijk bekendmaken: vanaf komend seizoen is Unibet Official Partner van FC Utrecht”, zegt Lennart Kessels, General Manager Unibet Nederland. “We zijn trots om de Domstedelingen als één van onze partnerclubs te hebben. Naast het organiseren van initiatieven voor supporters, investeren we ook in het vrouwenteam van FC Utrecht. Dit sluit goed aan bij onze ambitie om een bijdrage te leveren aan de Nederlandse sport. We kijken dan ook uit naar de terugkeer van het vrouwenteam van FC Utrecht in de Eredivisie.”
Over Unibet
Unibet is opgericht in 1997 en maakt deel uit van Kindred Group, één van ’s werelds grootste beursgenoteerde online kansspelaanbieders met negen merken in het portfolio. Unibet zet zich in voor een veilig en verantwoord kansspelaanbod. Daarbij investeert Unibet in onderzoek en technologie om de kwaliteit van het aanbod en platform continu te verbeteren. Zo heeft Unibet een eigen ontwikkeld speler detectiesysteem dat mogelijk probleemgedrag in een vroeg stadium kan herkennen, zodat er tijdig kan worden ingegrepen.