“Ik vind het wel heel erg mooi om te zien hoe het team dan terug weet te komen naar die 2-2”, blikt Van Es terug op het duel van afgelopen zondag in Nijmegen. “Dat vind ik krachtig en knap, ook na de laatste vervelende week die we hadden. Ik vind het ook mooi hoe vervolgens het uitvak het team non-stop blijft steunen.”
Afgelopen zondag speelde FC Utrecht op bezoek bij NEC voor het eerst met de uiting ‘Utrecht, Heart of Health’ op de rugzijde van de shirts. Een belangrijke ontwikkeling, zo verhaalt de Algemeen Directeur: “De regio Utrecht, en dan hebben we het over het gebied tussen Hilversum, Amersfoort, Veenendaal, Wageningen en Utrecht, gaat zichzelf promoten als het gebied waar hard wordt gewerkt aan de gezondheid van de mens. Net zo goed als dat rondom Eindhoven is, hebben we hier dus 28 grote organisaties, zowel overheid als particuliere bedrijven en multinationals, die met elkaar die promotie nationaal en internationaal voor elkaar willen krijgen. Die promotie loopt dus onder andere via ons shirt.”
Over de aankomende Seizoenkaartcampagne vertelt Van Es het volgende: “De campagne zijn we nu aan het voorbereiden en die hopen we ergens in het voorjaar te kunnen gaan starten, mogelijk iets eerder dan vorig seizoen. Waar we naar aan het kijken zijn is ook wel de prijsstelling van de Seizoenkaarten. De combinatie dat iedereen een Seizoenkaart kan kopen en hoe we daarbij rekening houden met de kostenstijging en inflatie die er is gekomen, zijn we nu aan het uitzoeken.”
Bekijk hier de volledige aflevering van Directie Donderdag, waarin Van Es ook meer vertelt over de gebiedsontwikkeling en de status van huidige Official Partners waaronder T-Mobile.