Het FC Utrecht-initiatief U4U werd op 11 november 2021, tijdens Sint Maarten, gelanceerd. Met U4U zet FC Utrecht zich in om mensen middels individuele trajecten, groepstrajecten en activeringsplekken (dagbestedingsmogelijkheden) te begeleiden naar de arbeidsmarkt. De individuele trajecten spelen zich af in en rondom Stadion Galgenwaard. Ook de start en afsluiting van de groepstrajecten vinden plaats in de thuisbasis van FC Utrecht. Het credo: jij zet je in voor onze mooie club, wij zetten ons in voor jou.
Projecten die onder de U4U-paraplu zijn uitgerold zijn onder meer FC Utrecht Inside, dat draait om re-integratie binnen de gevangenis, het dagbestedingsinitiatief Studio Vier, MDT Programma ‘Talents030’ en ‘In Beweging naar Werk’, wat valt onder de pijler WerkFit.
“Ik ben trots dat Unibet ons initiatief U4U heeft gekozen en ons de unieke sponsorpositie op de mouw van het thuisshirt gunt”, reageert Robert Junier, Manager Participatie van FC Utrecht. “Deze uiting zal zorgen voor een verdere toename van de bekendheid van dit initiatief in het algemeen en onder de supporters van FC Utrecht in het bijzonder. Sinds de start van U4U, eind 2021, is het al flink uitgebreid. Dat is mooi, vooral omdat we dankzij onze relaties, specialisten en bovenal door te luisteren naar en samen te werken met onze deelnemers de kwaliteit van het aanbod kunnen waarborgen. De komende periode focussen we onder meer op het maken van verbinding met het zakelijke netwerk van FC Utrecht om het succes van U4U te vergroten.”
“De keuze voor een plek voor U4U op de mouwpositie van het thuisshirt is een heel bewuste voor ons”, aldus Lennart Kessels, General Manager Unibet Nederland. “Maatschappelijke initiatieven zoals deze mogen in de etalage gezet worden, dat gaan we nu letterlijk doen door onze mouwpositie af te staan aan U4U. Het initiatief past bij FC Utrecht, staat voor verbinding en draagt bij aan maatschappelijke doelen: voor ons belangrijke criteria om te kiezen voor U4U op het thuisshirt.”
Lees HIER meer informatie over U4U.