Het FC Utrecht-thuisshirt van 2023/2024 is het eerste dat de club samen met kledingsponsor Castore heeft ontwikkeld. Wat direct opvalt: de uitgesproken en bij FC Utrecht passende rood-witte diagonaal. Wie vervolgens iets beter kijkt, ziet contouren van een ‘pulse’. Die staat voor de hartslag van de stad Utrecht, het bruisende middelpunt van Nederland. En ook voor de geluidsgolven die de supporters van FC Utrecht elke twee weken produceren als ze samen als Twaalfde Man in Stadion Galgenwaard hun ploeg aanmoedigen.
Onderdeel van het prachtige nieuwe shirt zijn ook fijne details, zoals een icoontje van de Domtoren op de voorzijde. En wat te denken van de logo’s van de drie clubs waaruit FC Utrecht is ontstaan – DOS, USV Elinkwijk en Velox – op de bovenkant van de rugzijde. Het shirt is bovendien voorlopig voorzien van het logo van T-Mobile, de hoofdsponsor van de mannen- en jeugdteams van FC Utrecht.
Op de mouw van het shirt van het eerste elftal prijkt het logo van U4U, een initiatief van FC Utrecht dat draait om het begeleiden van mensen naar de arbeidsmarkt, vanuit de gedachte en overtuiging dat elk mens over kwaliteiten beschikt die duurzaam kunnen worden ingezet in de arbeidsmarkt en de maatschappij.
Het nieuwe thuisshirt van FC Utrecht wordt uitgebracht in drie varianten: een Pro-versie, een Replica-variant én een Replica-uitvoering voor vrouwen. Het replicashirt is verkrijgbaar voor 80 euro, de Pro-versie kost 105 euro.
De nieuwe pre-match warming-up kit, die de voorbije weken al is gedragen door de stafleden van FC Utrecht, past perfect bij het nieuwe thuisshirt. Het golfpatroon dat in die kleding terugkomt, is geïnspireerd op de Utrechtse grachten.