Het afgelopen seizoen zijn er een flink aantal innovaties gedebuteerd binnen het Innovatieplatform. Dit betreffen innovaties vanuit partners die in de omgeving van Stadion Galgenwaard de mogelijkheid hebben gekregen om te laten zien waar ze toe in staat zijn. Zo heeft FC Utrecht een eigen game ontwikkeld, is Stadion Galgenwaard een interactieve stadiontour rijker en test de club middels een speciale app of het een bijdrage kan leveren aan de Parkeer Experience van bezoekers.
Op woensdagmiddag 8 juni 2022 organiseerde FC Utrecht Next in Stadion Galgenwaard The Pitch. Tijdens The Pitch krijgen startende ondernemers, waarvan hun innovatie is gedebuteerd binnen het Innovatieplatform, de mogelijkheid hun droom waar te maken door hun verhaal te pitchen aan een panel Innovatiepartners/members en de Businessclub van FC Utrecht.
De presentatie gedurende het event was in handen van de Innovatiemanager van T-Mobile Ewout Karel. Tijdens The Pitch stonden de volgende innovaties op het podium: Sonarski, Labelfuse, Interactieve stadiontour (mobiele tour door het stadion), World League Live (mobiele game) en de Parkeer Experience. Investeerders, businessclubleden en Innovatiepartners en members helpen de innovaties verder bij het realiseren van hun droom richting ontwikkeling, groei en opschaling.
“The Pitch heeft mijn start-up enorm verder geholpen”, vertelt Kelvin Aongola van Labelfuse. “Ik heb veel nieuwe contacten opgedaan die mijn innovatie naar het volgende niveau kunnen brengen.”
Ook Manager Strategie & Innovatie van FC Utrecht Niek Amelink kijkt met trots terug op het event: “Wij zijn enorm trots dat wij tijdens The Pitch innovatie hebben verbonden aan ons businessnetwerk. Samen bouwen wij verder aan een showcase voor gezond stedelijk leven.”
Ook interesse om deel uit te maken van FC Utrecht Next? Meer informatie is HIER te vinden.