“We hebben steeds gekeken naar: wat is nu belangrijk voor de technische staf en hoe kunnen we dat realiseren binnen de randvoorwaarden met de gemeente, rekening houdend met alle andere gebruikers van het sportpark, en natuurlijk binnen ons budget?”, omschrijft Financieel & Operationeel Directeur Edo Keuning van FC Utrecht het proces rondom de realisatie van het FC Utrecht Topsportcentrum in Overvecht. “Dat is een heel spannend traject geweest. Heel gaaf dat het nu is afgelopen en dat het er staat.”
“Dat was voor ons ook spannend”, gaat Keuning in op de Seizoenkaartverkoop en hoe die dit seizoen, na een jaargang waarin vanwege corona nauwelijks met publiek kon worden gespeeld, zou verlopen. “We hadden vorig jaar ruim 7.500 Seizoenkaarthouders. We hebben er nu, in de tussenstand, ruim 8.000. Het overgrote deel van de Seizoenkaarthouders van vorig seizoen heeft verlengd. En er zijn dus ook nieuwe Seizoenkaarthouders bij gekomen. Wat we natuurlijk wilden, was de gemeenschap bij elkaar houden. En dan keken we toch naar het seizoen 2019/2020, toen er nog een aantal Seizoenkaarthouders meer waren dan in 2020/2021. We hopen er de komende weken nog Seizoenkaarthouders bij te krijgen. Zodat we het stadion weer gevuld zien zoals we dat gewend waren in seizoen 2019/2020.”
“Ook dat was een spannend traject, waarbij er ook op social media veel aandacht was voor de lancering van het shirt”, aldus Keuning over de onthulling van het derde tenue van de FC uit de Domstad. Een tenue dat de voorbije weken door de spelers van het eerste elftal en de beloftenploeg al werd gedragen tijdens oefenwedstrijden en door menig supporter al is aangeschaft. “We hebben gezien dat er hele positieve reacties zijn geweest op social media. In de Fanshop en Webshop hebben we van het derde shirt op de eerste verkoopdag er meer verkocht dan in de jaren hiervoor en de verkoop loopt hartstikke goed door. We kijken er echt naar uit om het thuisshirt begin augustus te lanceren. Dat belooft natuurlijk veel.”
Ook gaat Keuning in deze aflevering van Directie Donderdag in op de aanpak van de cateringpunten en promenades. “Er is een langgekoesterde wens om de service en de kwaliteit van het eten en drinken op de promenades te verbeteren en daar ook meer beleving te hebben. We hebben dankzij de switch naar Bud de kans een nieuwe infrastructuur aan te leggen.”
Bekijk hier het item: