De omzet in het seizoen 2019/2020 is een record en is ruim 28 procent hoger dan vorig seizoen. De FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard was afgelopen jaargang goed voor 62 procent van de omzet, terwijl via de Webshop op FCUtrecht.nl 38 procent van de totale omzet werd gegenereerd.
Op FCUtrecht.nl weten supporters van de FC beduidend beter hun weg naar de webwinkel te vinden, dan op de vorige versie van de officiële clubsite. In seizoen 2018/2019 kwam 24 procent van de shopomzet nog uit de online winkel, in de jaargang 2017/2018 lag dit op 20 procent.
“We zijn blij dat de doorgevoerde verbeteringen in de FC Utrecht Fanshop en de hernieuwde Webshop op FCUtrecht.nl, in combinatie met de prachtige kledinglijnen die we samen met Nike hebben ontwikkeld, hebben geleid tot een verpulvering van het oude omzetrecord. Zeker in deze tijd is dat fantastisch!”, reageert Algemeen Directeur Thijs van Es. “Ondertussen blijven we investeren in het winkelcomfort in de Fanshop in Stadion Galgenwaard en het doorontwikkelen van de Webshop. Samen met kledingpartner Nike hebben we voor ons jubileumseizoen weer prachtige kledinglijnen ontwikkeld. We kunnen niet wachten alles te presenteren.”