Afgelopen zondag maakte FC Utrecht in samenwerking met rugsponsor Tele2 een vuist tegen eenzaamheid bij de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. 150 ouderen waren op uitnodiging van Het Nationale Ouderenfonds bij de wedstrijd en Tele2 vergaf, voor de tweede keer dit seizoen, het logo op de achterkant van het shirt. Allemaal in het kader van “De Week tegen de Eenzaamheid”.
 
Het maatschappelijke project waarbij FC Utrecht in het kader van “De Week tegen de Eenzaamheid” de provincie in trok is niet onopgemerkt aan Nederland voorbij gegaan. Met grote artikelen in onder andere Algemeen Dagblad en Telegraaf kreeg iedereen inzage in de maatschappelijke aspiraties van de club uit de Domstad.

Voor managing director zakelijke markt Barry Wissink van Tele2 was het weggeven van de achterkant van het shirt dan ook een één-tweetje: "Toen wij het partnership met FC Utrecht vorig jaar zijn gestart, hebben we aangegeven dat wij onze rechten  gebruiken om onze klanten te bedanken, de fans een geweldige ervaring te bezorgen en aandacht te vragen voor een aantal goede doelen. Ook dit seizoen gaan wij hiermee door! Wij zijn er dan ook trots op om samen met FC Utrecht Het Nationaal Ouderenfonds dit podium te bieden tijdens deze wedstrijd. Op deze manier kan het Nationaal Ouderenfonds meer aandacht vragen voor de eenzame ouderen in onze samenleving. Tijdens het seizoen gaan we deze kans ook nog bieden aan een aantal andere partijen.” 
 
Het was de tweede keer dat Tele2 de sponsoruiting aan de achterkant van het shirt aan een goed doel schonk. Tegen Groningen viel de Nationale Sportweek de eer ten beurt.
 
Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds was verheugd met de gulle gift van de rugsponsor: “Wij zijn erg blij dat Tele2 ouderen een warm hart toedraagt en haar sponsorplek afstaat aan het Nationaal Ouderenfonds. Een prachtig gebaar om eenzaamheid onder ouderen onder de aandacht te brengen!”