De Seizoenkaarten zijn in trek bij FC Utrecht. Op dit moment zijn er bij de Eredivisieclub uit de Domstad meer jaarkaarten verkocht dan op hetzelfde moment een jaar geleden. Het is voor het eerst sinds jaren dat de verkoop van Seizoenkaarten een stijging laat zien.
In aanloop naar de nieuwe campagne legde FC Utrecht de lat hoog, zo legt Algemeen Directeur Wilco van Schaik uit. “We hebben onszelf ten doel gesteld om voor het seizoen 2015/2016 méér Seizoenkaarten te verkopen dan afgelopen jaargang, in tegenstelling tot wat de trend is in zowel Nederland als bij FC Utrecht”, zegt Van Schaik. “Dat was een bewuste keuze, gestoeld op het feit dat we vertrouwen hadden in onze nieuwe aanpak met betrekking tot de campagne. Die hebben we dit seizoen heel anders ingestoken dan tijdens voorgaande jaren. We hebben samengewerkt met een topbureau uit Londen, dat ook voor vele Premier League-clubs werkt op het gebied van ticketing, seizoenkaartverkoop en supportersactivatie. We hebben gekozen voor een innovatieve aanpak en de juiste toon bij de juiste doelgroepen weten aan te slaan.”
‘Toenemende belangstelling vanuit hele provincie’
Coördinator Marketing Folke Nagtegaal van FC Utrecht is verheugd met de stijging. “We hebben ingezet op een toename en waren ervan overtuigd dat dat een haalbaar doel was. We merkten een toenemende belangstelling voor FC Utrecht vanuit de hele provincie en trokken tijdens de tweede seizoenshelft van de afgelopen jaargang bij diverse wedstrijden al meer toeschouwers dan bij diezelfde affiches in het seizoen 2013/2014”, weet Nagtegaal. “Heel snel na de start van de campagne van dit seizoen zagen we onze vaste seizoenkaarthouders al verlengen. Dat zorgde voor extra vertrouwen en gaf ons veel energie. Vandaar dat we met z’n allen gezegd hebben: ‘We gaan voor een plus’. Die ambitie hoort ook een beetje bij FC Utrecht.”
Lijn doortrekken
“Dat we ons ambitieuze target nu naderen, is een heel groot compliment voor iedereen die zich voor de club inzet”, vervolgt Van Schaik. “Maar weinig clubs kunnen een toename op het gebied van seizoenkaartverkoop melden in deze tijden. En dan te bedenken dat de Open Dag nog moet plaatsvinden! Maar we zijn er nog niet. Ook dat weten we. We moeten nog enkele honderden Seizoenkaarten verkopen om het seizoen te kunnen beginnen met zo’n kleine 10.000 seizoenkaarthouders op de publieke tribunes. Ook de businessverlengingen lopen momenteel goed, dus daar gaan we ook voor een kleine stijging. Daarvoor gaan we ons ook nog keihard inspannen. Pas als dat lukt, kunnen we écht tevreden zijn.”