Lees de instructies en de spelregels door

FC Utrecht introduceert FC Utrecht Resale. Dat is een platform waarop Seizoenkaarthouders, als die een thuiswedstrijd om welke reden dan ook niet kunnen bezoeken, voor die specifieke wedstrijd hun Seizoenkaart als los ticket kunnen verkopen. 

Op deze pagina vind je alle uitleg omtrent deze nieuwe service en het verkopen van jouw Seizoenkaart(en) via deze weg.

Instructies

Wil jij jouw Seizoenkaart(en) in de verkoop zetten? Lees dan eerst de onderstaande instructies door. Ervaar je na het doorlopen van de stappen nog steeds problemen? Dan is het uiteraard mogelijk om contact met ons op te nemen, dit doe je door een mail te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl.

Instructies verkopen Seizoenkaart(en):

  1. Log in op je account via fcutrecht.nl/inloggen;
  2. Klik na het inloggen rechtsboven op jouw naam en ga naar 'Mijn Seizoenkaarten';
  3. Vink de kaart aan die je wilt verkopen en selecteer de wedstrijd die je wilt aanbieden;
  4. Klik op 'Aanbieden Seizoenkaart';
  5. Vul je IBAN gegevens in. Let op: je ontvangt een standaardbedrag terug en kan deze dus niet aanpassen;
  6. Heb je meerdere Seizoenkaarten en wil je ze alleen tegelijk verkopen? Vink dan aan dat je ze wilt bundelen. Supporters kunnen dan alleen al jouw aangeboden kaarten tegelijk overkopen;
  7. Klik op 'Bevestigen';
  8. Jouw Seizoenkaart wordt als los ticket in de ticketshop van FC Utrecht aangeboden;
  9. Je ontvangt een mail op het mailadres dat in je account staat als jouw ticket is verkocht;
  10. Binnen 10 werkdagen ontvang je het bedrag (1/17e van je Seizoenkaart) op je rekening.

Spelregels

Alleen voor uitverkochte tribunes

Alleen als een tribune is uitverkocht bij een thuiswedstrijd is het mogelijk voor Seizoenkaarthouders op die tribune om hun plek via de Resale te verkopen. Seizoenkaarthouders op de Bunnikside kunnen nu bijvoorbeeld hun plek verkopen voor de thuiswedstrijden tegen Heracles Almelo en PSV. Zodra er een tribune uitverkocht raakt, wordt de mogelijkheid tot Resale voor deze tribune automatisch aangezet.

Alleen hoofdkoper kan Seizoenkaart(en) verkopen

De Seizoenkaart kan alleen worden aangeboden door de persoon die de Seizoenkaart heeft gekocht. Als je de Seizoenkaart dus niet zelf gekocht hebt, kan je deze niet zelf aanbieden via de FC Utrecht Resale.

Seizoenkaart moet volledig afbetaald zijn

Seizoenkaarthouders van wie er nog een (incasso)termijn openstaat, kunnen hun Seizoenkaart niet te koop aanbieden. Eerst dienen alle termijnen betaald te zijn.

Niet meer mogelijk om Seizoenkaart om te zetten

Als je jouw Seizoenkaart(en) éénmaal aanbiedt via FC Utrecht Resale, dan is het dit seizoen niet meer mogelijk om je kaart om te zetten naar een ander type Seizoenkaart of te wijzigen van plek.

FC Utrecht bepaalt de prijs

Seizoenkaarthouders van wie een kaart verkocht is voor een wedstrijd, ontvangen daarvoor een bedrag dat 1/17e is van de prijs van de gewone Seizoenkaart. Dus niet de prijs van Gouden Seizoenkaarten. Ook voor de gewone Seizoenkaarten die met korting verkocht zijn (jeugd, jong volwassenen, 65+) geldt dat daarvoor 1/17e van die kortingsprijs wordt overgemaakt.

Betaling binnen 10 werkdagen

Het bedrag wordt uiterlijk 10 werkdagen nadat de wedstrijd gespeeld is op het door jou ingevulde IBAN rekeningnummer overgemaakt. Let dus goed op bij het invullen van jouw IBAN nummer dat je geen typefouten maakt. Wij kunnen een gedane betaling niet herstellen en niet nog een keer naar het juiste rekeningnummer overmaken.

Veelgestelde vragen

Wat houdt FC Utrecht Resale in?

De FC Utrecht Resale is een online omgeving in onze ticketshop waarmee wij supporters de mogelijkheid bieden om hun Seizoenkaart voor een thuiswedstrijd beschikbaar te stellen. Een mede-supporter kan deze tegen het door FC Utrecht vastgestelde tarief bestellen. Een gedeelte van dit bedrag wordt vervolgens aan de verkoper uitgekeerd. Let op: dit geldt alleen zodra de kaart daadwerkelijk door iemand anders gekocht is.

Kan ik ook losse tickets aanbieden op FC Utrecht Resale?

Nee, FC Utrecht biedt deze mogelijkheid (nog) niet.

Tot welk moment kan ik mijn plek aanbieden via de Resale?

Het is mogelijk om je plek tot twee uur voor aanvang van de wedstrijd aan te bieden of te verkopen. Wanneer deze niet verkocht is, is je huidige kaart nog actief en geeft deze gewoon toegang tot de wedstrijd.

Hoe weet ik of mijn plek via de Resale wordt aangeboden?

Het controleren of een kaart daadwerkelijk aangeboden wordt kan op de onderstaande  manier:

Ga in je FC Utrecht account naar 'Mijn seizoenkaarten' en selecteer de juiste kaart. Onder 'Status' wordt weergegeven of de kaart aangeboden wordt.

Hoe kan ik mijn aanbod weer intrekken?

Het terugtrekken van een kaart op FC Utrecht Resale kan alleen wanneer deze nog niet verkocht is. Dit kan door de onderstaande stappen te doorlopen:

    1. Ga naar www.fcutrecht.nl/tickets en log in met je FC Utrecht account;
    2. Klik op 'Mijn Seizoenkaarten';
    3. Selecteer de betreffende seizoenkaart of losse kaart;
    4. Klik op 'Seizoenkaart terugtrekken'
    5. Klik op 'OK';
    6. Je aanbod is nu ingetrokken.

Iemand anders heeft de Seizoenkaart gekocht, maar wel op mijn naam gezet. Kan ik dan zelf de Seizoenkaart aanbieden?

Nee, het is enkel alleen mogelijk dat de koper van de seizoenkaart zijn of haar kaart kan aanbieden op FC Utrecht Resale.

Ik heb mijn Seizoenkaartplek verkocht, wanneer ontvang ik mijn geld?

Nadat je een kaart via de Resale verkocht hebt, proberen wij het door ons verschuldigde bedrag binnen uiterlijk 10 werkdagen nadat de wedstrijd gespeeld is uit te keren op het ingevulde IBAN-rekeningnummer. Let op: dit geldt alleen zodra je plek daadwerkelijk door een andere supporter gekocht is.

Ik heb mijn Seizoenkaartplek verkocht, welk percentage van het verkoopbedrag ontvang ik?

Seizoenkaarthouders van wie een kaart verkocht is voor een wedstrijd, ontvangen daarvoor een bedrag dat 1/17e is van de prijs van de gewone seizoenkaart. Dus niet de prijs van Gouden Seizoenkaarten. Ook voor de gewone Seizoenkaarten die met korting verkocht zijn (jeugd, jong volwassenen, 65+) geldt dat daarvoor 1/17e van die kortingsprijs wordt overgemaakt.

Ik heb mijn Seizoenkaartplek verkocht, waarom ontvang ik niet het volledige bedrag retour?

De Resale is een extra dienst die wij onze supporters aanbieden en geldt ter compensatie voor het eventueel moeten missen van een wedstrijd. Bijkomende kosten voor onder andere de implementatie en administratieve werkzaamheden zullen hieruit (deels) gedekt worden.

Ik wil mijn Seizoenkaart wijzigen, kan dat nog?

Als je de Seizoenkaart éénmaal hebt aangeboden via FC Utrecht Resale, is het dit seizoen niet meer mogelijk om de kaart nog om te zetten naar bijvoorbeeld een Seizoenuitkaart of naar een andere plek wijzigen. Ook als de Seizoenkaart uiteindelijk niet is verkocht, is deze niet meer wijzigbaar.

Kan ik met een Halve Seizoenkaart ook gebruik maken van deze service?

Ja, als je straks een Halve Seizoenkaart 2024/2025 hebt aangeschaft dan kun je jouw kaart in de verkoop zetten als je een thuiswedstrijd niet bij kunt wonen. Je ontvangt dan 1/8e deel van jouw Halve Seizoenkaart terug als jouw kaart wordt verkocht als los ticket aan een reguliere supporter.