Partnership T-Mobile & FC Utrecht: Ons werk is nog niet af!

JHU 20230108 0183

Martijn Teekens, Directeur Sales B2B van T-Mobile, kijkt met positieve, maar ook gemengde gevoelens terug op het hoofdsponsorschap van de afgelopen twee jaar. Aan de ene kant is het jammer dat door de coronapandemie niet alles uit het partnership gehaald kon worden, maar aan de andere kant is hij ook enorm trots op wat T-Mobile desondanks allemaal bereikt heeft bij en met FC Utrecht.

Verlenging

Teekens: ‘De intentie om ons contract als hoofdsponsor te verlengen hebben we in een vroeg stadium naar elkaar uitgesproken. Wij spreken daarmee onze waardering uit over de manier waarop het bedrijf FC Utrecht zich ontwikkelt. Het is leuk om te zien dat T-Mobile aan dit proces heeft bijgedragen. En natuurlijk is het ook heel jammer dat we niet alles uit ons partnership hebben kunnen halen. Voor FC Utrecht zijn het ook twee zware jaren geweest. Veel wedstrijden werden zonder supporters gespeeld en ook veel events voor de Business Club konden niet doorgaan. Het was soms lastig, maar het heeft onze samenwerking niet beïnvloed. We hebben steeds samen met FC Utrecht naar mogelijkheden gezocht. Zodoende zijn we actief voor het nieuwe FC Utrecht Topsportcentrum en onze branding naar de Business Club toe is verder uitgebouwd. Daarnaast hebben we in het afgelopen seizoen een aantal leuke activiteiten voor de supporters bij de thuiswedstrijden tegen N.E.C. en Sparta georganiseerd. T-Mobile en FC Utrecht stralen in dit partnership een ‘can do’ mentaliteit uit. We zijn continu op zoek naar manieren om onze samenwerking uit te bouwen en meer gestalte te geven.’

Verbinding

Teekens: ‘Er heerst een zekere magie tussen FC Utrecht en T-Mobile. Bij FC Utrecht doen ze alles vanuit het hart. FC Utrecht verbindt mensen met elkaar, brengt partners bij elkaar en zet zich in voor Utrecht en de regio. T-Mobile staat ook voor verbinding. Immers door onze technologie verbinden wij mensen met elkaar. T-Mobilers zijn trots op wat ze doen, dat kun je vergelijken met de liefde van de club en die zit heel diep bij velen. Een mooi voorbeeld hiervan is de passie die Frans van Seumeren voor zijn FC Utrecht heeft. Dat is onbeschrijfelijk. Die clubliefde, die verbondenheid en mentaliteit van FC Utrecht die voelen wij ook bij T-Mobile. We voelen ons thuis in Stadion Galgenwaard en we nodigen er graag onze gasten uit. We ontvangen supporters op wedstrijddagen en op werkdagen houden we er kantoor voor zakelijke relaties.’

Innovation Center

Teekens: ‘Deze gastvrijheid en gedrevenheid vind je terug in onze klantbenadering. We zijn heel benieuwd naar de drijfveren van onze klanten en willen ze graag helpen met de voortschrijdende technologie. In december 2020 hebben we in Stadion Galgenwaard ons Innovation Center geopend. In dit Innovation Center laten we onze klanten de mogelijkheden van onze producten en diensten zien. Daarnaast proberen wij maatwerk oplossingen aan te bieden. Anderhalf jaar geleden hebben wij het T-Mobile Next-programma geïntroduceerd. Samen met onze partner Business Models Inc. hebben we een unieke workshop ontwikkeld, waarmee we de ambities en wensen van bedrijven op het gebied van digitalisering in kaart brengen. Met de uitkomst van de workshop gaan onze consultants aan de slag. Zo helpen we bedrijven om hun toekomstplannen vorm te geven en super concreet te maken. Inmiddels staan er voor dit jaar 340 klantafspraken en workshops gepland in ons Innovation Center. Wij zetten in op langlopende samenwerkingstrajecten, omdat wij meer een partner zijn dan een leverancier die alleen zijn producten wil verkopen. Voor ons is die toegevoegde waarde belangrijk. Wij willen bedrijven helpen bij de volgende stap en hen helpen bij de digitale ontwikkeling.’

Elkaar versterken

Teekens: ‘Ons Innovation Center is verankerd aan FC Utrecht. Wij zijn ontzettend blij dat wij ons merk uit kunnen dragen op de communicatie van FC Utrecht. FC Utrecht biedt ons een platform om onze zichtbaarheid naar de consumentenmarkt en de zakelijke markt te vergoten. Onze samenwerking gaat heel ver. We ondersteunen FC Utrecht met hun connectiviteitsvraagstukken, het eerste elftal, Jong Utrecht en de jeugdopleiding. Kortom: FC Utrecht versterkt T-Mobile en wij versterken FC Utrecht. Het was dan ook heel logisch om het hoofdsponsorschap met een jaar te verlengen, omdat ons werk nog lang niet af is.

Meer informatie over T-Mobile
FOTO 1 (MT)

Daarnaast willen wij onze energie steken in de ontwikkeling van sportcampus Traiectum, de innovatie-agenda en de gebiedsontwikkeling, maar ook in de digitale beleving binnen het stadion. Nu we weer bij elkaar kunnen komen, zie je dat er enorme stappen gemaakt zijn. Een mooi voorbeeld hiervan is FC Utrecht Next, het Innovatieplatform. Dat heeft inmiddels een gezicht gekregen. Samen met FC Utrecht willen we voor de komende jaren een solide basis neerzetten, zodat we samen kunnen bouwen aan innovatieve ontwikkelingen voor zowel de supporters, de bedrijven, de sportcampus en het gebied rondom het stadion. Kort samengevat en vanuit het hart: ‘Ons werk is nog niet af!’’

Acties

Teekens: ‘Aan het begin van het afgelopen seizoen hebben we een actie georganiseerd. Iedere nieuwe mobiele zakelijke klant van T-Mobile kreeg het nieuwe shirt van FC Utrecht. Deze actie herhalen we in het nieuwe seizoen. Iedereen die geïnteresseerd is, adviseer ik om de social mediakanalen van FC Utrecht in de gaten te houden. Daarnaast roep ik de Business Club Leden op om een bezoek te brengen aan ons Innovation Center, gevestigd in het stadion, om deel te nemen aan een T-Mobile Next-sessie. Neem gerust contact met ons op als je plannen hebt op het gebied van digitalisering. Laat je door ons inspireren en uitdagen. Heb je het lef om met ons dat inhoudelijke gesprek aan te gaan voor grote digitale ambities of slimme verbetering voor de bereikbaarheid? Dan horen wij dat graag!

Ook interessant

Proef onze Business Club

Niet zeker of de Business Club iets voor je is? Kom dan eens langs om de sfeer te proeven.

Lees meer
20220916 222512 FCU LR

Interview met Marco Verwoert (RICOH)

"Het netwerk van FC Utrecht biedt ons de mogelijkheid om een persoonlijke binding met een prospect of klant op te bouwen en ze beter te leren kennen en zij ons."

Lees meer
FOTO 7