Zakelijk netwerken op topniveau: Ricoh

20220916 185631 FCU LR

FC Utrecht is al meer dan 50 jaar stevig verankerd in de Utrechtse samenleving en weet als geen ander hoe belangrijk het is om te investeren in die binding met de regio. Stadion Galgenwaard is de thuisbasis voor de FC Utrecht-supporters. Ook bedrijven weten hun weg naar het stadion te vinden. Inmiddels is de Business Club van FC Utrecht een zakelijk netwerk van formaat geworden. Meer dan 450 bedrijven hebben zich aangesloten bij dit zakelijke netwerk in het midden van Nederland.

Voetbal is de gemeenschappelijke passie voor veel Business Club leden. Hoe geweldig is het om samen met anderen naar een mooie pot voetbal te kijken in een fantastische omgeving, waar het grote genieten op nummer 1 staat? Vanaf de Business Tribune, in een van de luxe lederen Business Seats, genieten van het spelletje of samen met collega’s of partners vanuit een van de 31 skyboxen kijken naar de prestaties op het veld. FC Utrecht biedt met de verschillende hospitalityruimtes een groot scala aan mogelijkheden met service op het allerhoogste niveau. In dit artikel komt Ricoh aan het het woord en vertellen zij over hun ervaring.

Op de derde verdieping in Stadion Galgenwaard vindt u de Executive Lounge. Aan een eigen tafel onder het genot van een luxueus driegangendiner met bijpassende wijnen in gesprek gaan met collega’s of zakenrelaties. Marco Verwoert, directeur-eigenaar van hét Ricoh Business Center, heeft als Utrechter een sterke binding met de Business Club van FC Utrecht. Hij heeft bewust voor de Executive Lounge gekozen.

De meeste mensen kennen Ricoh van de afdrukmachines, printers en scanners. Daar is Ricoh groot mee geworden. Nog steeds zijn ze daarin marktleider in Nederland. 1 op de 4 machines in Nederland komt van Ricoh. Hét Ricoh Business Center, nu nog gevestigd in Amsterdam en met ingang van 1 januari ook in Breukelen te vinden, verzorgt voor Ricoh de distributie van hun producten en diensten. Maar ze doen meer. Verwoert: “Wij helpen bedrijven bij het optimaliseren en digitaliseren van hun administratieve logistieke processen. Ik vind het heel belangrijk dat bedrijven met zorg en aandacht naar hun medewerkers kijken. In onze huidige economie wordt steeds meer van mensen gevraagd. Er is een zwaar tekort aan personeel, de hele maatschappij staat onder druk. Door je processen te digitaliseren, verminder je de werkdruk en kunnen jouw medewerkers in diezelfde tijd veel meer werk verzetten. Een voorbeeld: Heel veel bedrijven verwerken duizenden facturen per jaar. Op veel administraties zitten er medewerkers die deze facturen in systemen in te voeren. Door implementatie van onze systemen worden inkomende facturen automatisch gekoppeld aan inkoopopdrachten om vervolgens verwerkt te worden in het boekhoudpakket. Dit zorgt ervoor dat het werk voor de medewerker interessanter wordt. Pas als er iets met de factuur aan de hand is, wordt er een beroep gedaan op de expertise van de medeweker. Naast leverancier van afdrukmachines, printers en scanners zijn wij dus digitale specialisten die bedrijven helpen hun processen te optimaliseren om zo het maximale uit hun personeel te halen.”

De 5 c's van Ricoh

Voor Verwoert is aandacht en zorg voor zijn medewerkers en klanten heel belangrijk. Om service en kwaliteit te leveren, investeert hij in de opleiding van zijn accountmanagers. Verwoert: “Accountmanagement is een vak en dat vraagt om een zekere expertise. Onze accountmanagers komen elk jaar bij onze klanten op bezoek om te kijken of we de klant nog ergens mee kunnen helpen en te bekijken voor welke ontwikkelingen zij staan. Zij zijn oprecht geïnteresseerd in onze klanten. Bij Ricoh werken we vanuit het principe van de 5 c’s: communicatie, creativiteit, competentie, cohesie en complimenten geven. Onze accountmanager werken daardoor vanuit hun hart met de 5 c’s in hun achterhoofd. Als er iets fout gaat, dan zoeken we samen naar een oplossing en gaan daarvoor een open gesprek aan. Dat dit werkt en gewaardeerd wordt, merken we aan de 30% aanwas van nieuwe klanten per jaar. Niet voor niets zijn we door Ricoh uitgeroepen tot ‘partner of the year’ voor Nederland.”

Meer informatie over Ricoh
FOTO 5

Verwoert had twee redenen om opnieuw lid te worden van de Business Club van FC Utrecht. De belangrijkste reden is om als fan te genieten van voetbal en een leuke middag te beleven; de tweede reden is om bedrijven in het Utrechtse kennis te laten maken met de dienstverlening van hét Ricoh Business Center. Voor hem is het heel belangrijk om het aangename met het nuttige te verenigen. Verwoert: “Het netwerk van FC Utrecht biedt ons de mogelijkheid om een persoonlijke binding met een prospect of klant op te bouwen en ze beter te leren kennen en zij ons. Als ik met een van mijn medewerkers naar een klant ga om te vertellen wat wij voor hem kunnen betekenen, dan blijft het vaak bij een verkoopgesprek. Door de uitstraling van de Executive Lounge, de rust, de gastvrijheid en het onderlinge respect dat daar heerst, voelen onze klanten zich welkom. De ontvangst, de begeleiding door de gastvrouw, Rene Vermeend en Gert Kruys dragen daar zeker aan bij. Voor mij is die betrokkenheid heel belangrijk. Op wedstrijddagen voelt de Executive Lounge als mijn huis, waar ik mijn gasten ontvang. Het maakt niet uit waar mijn klanten vandaan komen. Iedereen is welkom en dat wederzijdse respect is goed voelbaar. Ik ben lid geworden, niet puur vanuit zakelijke motieven, maar met name als fan en die zakelijke laag komt er als beloning extra overheen.”

Ook interessant

Proef onze Business Club

Niet zeker of de Business Club iets voor je is? Kom dan eens langs om de sfeer te proeven.

Lees meer
20220916 174414 FCU LR

Interview met Rolf Eeftink (Muntstad)

"In de presentatie kwamen de regionale betrokkenheid, ambitie en trots naar voren. Raakvlakken die voor Muntstad ook gelden."

Lees meer
FOTO 3