“Wij hebben de afgelopen periode de mogelijkheden bekeken om de FC Utrecht-community zoveel mogelijk bij elkaar te houden en de waardering te tonen die zij verdienen” legt Algemeen Directeur Thijs van Es uit. “Dit hebben wij in eerste instantie met een aantal Official Partners en Business Club Leden besproken. Zij gaven aan open te staan om de community extra te steunen door middel van een financiële bijdrage. De opbrengst hiervan wordt vervolgens gekoppeld aan bedrijven en supporters die op dit moment een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zie hier: het ontstaan van het Sint Maartenpact.
Deze eerste gesprekken hebben vervolgens geleid tot een mooi vervolg. Toen onze aandeelhouders en spelersgroep hoorden van het Sint Maartenpact, hebben zij onmiddellijk aangegeven ook bij te willen dragen. Mooi om te zien dat iedereen zo betrokken is om de community bij elkaar te houden en diegenen die het op dit moment kunnen gebruiken de helpende hand te reiken. Dit bewijst maar weer eens: FC Utrecht zijn we echt samen”, aldus Van Es.
Onder meer partners T-Mobile, Stulz Groep en The Valley hebben zich al bij het Sint Maartenpact aangesloten. “Toen FC Utrecht bij ons aanklopte met dit initiatief hebben wij als hoofdsponsor geen seconde getwijfeld”, aldus Martijn Teekens, directeur B2B Sales van T-Mobile. “Het is een keuze vanuit het hart. Dit pact onderstreept de sterke band van een groep loyale supporters en bedrijven met FC Utrecht en T-Mobile neemt daar dan graag het voortouw in. Wij roepen iedereen op om zich de komende periode aan te sluiten bij dit mooie pact. Samen staan we sterk, juist nu.”
Het Sint Maartenpact wordt groter en groter. Het gevoel van saamhorigheid is enorm. De komende periode gaat FC Utrecht bij de overige partners en Business Club Leden langs om het verhaal achter het Sint Maartenpact te presenteren. Mocht u, als Business Club Lid, vragen hebben over het Sint Maartenpact, neem dan contact op met uw accountmanager.