“We zijn er enorm trots op dat we opnieuw de prijs ‘Website van het Jaar’ in de categorie Voetbalclubs in de wacht hebben gesleept”, zegt Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht. “Dat we die award vorig jaar voor het eerst wonnen, zagen we als een bekroning op de digitale strategie die bij FC Utrecht enkele jaren daarvoor organisatiebreed was ingezet. Dat we nu opnieuw in de prijzen zijn gevallen met onze website, bewijst dat we als FC Utrecht voorop blijven lopen in onze digitale strategie. Dankzij het harde werken van ons team, samen met The Valley.”
“Samenwerken met een prachtige club als FC Utrecht is voor ons een feest. Als digitale partner werken we gezamenlijk voortdurend aan het raken en verbinden van de supporters via FCUtrecht.nl”, zegt Roel Gijsbers, Head of Sports van The Valley. “We feliciteren het gehele team met dit prachtige resultaat. Voor het tweede jaar op rij bekroond worden als beste website in de categorie voetbalclubs is een geweldige prestatie. We kijken uit ernaar uit om samen nog meer ambities waar te maken in 2021!”
Met een gemiddelde score van 9,70 blijft FCUtrecht.nl de concurrentie ver voor. Die score is opgebouwd uit drie componenten: ontwerp (4,92 punten, op een schaal van 5), inhoud (4,90) en navigatie (4,87). De Net Promoter Score (NPS) van FCUtrecht.nl bedraagt 78. Voetbalclubs scoren op dit vlak gemiddeld 66, overall is het gemiddelde 45. Het NPS-cijfer geeft de loyaliteit en bezoekerstevredenheid van een website weer, alsmede de behoefte om die site bij anderen aan te bevelen.