Het uitshirt van FC Utrecht breekt alle verkooprecords. Het tricot, met z’n opvallende kleuren, ging in de eerste tien dagen al vaker over de toonbank dan elk ander uittenue tot nu toe in de eerste twee weken van de verkoop.
 
Op vrijdagavond 3 augustus werd het uitshirt van dit seizoen op sociale media gepresenteerd door FC Utrecht. De clip was goed voor een bereik van zo’n 150.000 volgers via Facebook, Twitter en Instagram en genereerde een kleine 200 screenshots op Snapchat.
 
Daags erna, tijdens de FC Utrecht Open Dag, ging het shirt in de verkoop en bleek direct de populariteit ervan. Die zette de dagen erna door via met name de webshop van de FC uit de Domstad. Toen afgelopen vrijdag in het nieuwe uittenue met 0-3 in Den Haag van ADO werd gewonnen, nam de verkoop een hernieuwde vlucht, die goed was voor het breken van alle records.
 
Het uitshirt van de FC is er één dat de tongen losmaakt, zo weet Manager Marketing & Media Perry Hendriks. “De kleurencombinatie van het tenue is een niet alledaagse, maar spat van het scherm. Je vindt het óf héél fraai, of bent absoluut géén liefhebber”, zegt Hendriks. “Op sociale media wordt relatief veel over het shirt gesproken; ook om die reden. Vrijdag merkten we, tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag, dat het shirt vanuit alle hoeken van het land voor reacties zorgde. Je zou kunnen spreken van een gewaagd shirt. Afgaand op de reacties en verkoopcijfers zou je daar absoluut aan kunnen toevoegen: een geslaagd shirt.”