Liefst 300 FC Utrecht-supporters reisden de club afgelopen week achterna naar Malta. Zij wilden allemaal getuigen zijn van de eerste Europese wedstrijd van FC Utrecht in vier jaar tijd. Onder de aanwezige supporters waren 25 gelukkige prijswinnaars van de actie die Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek in de maand mei startten.

Samen sloegen de drie grote Partners van FC Utrecht de handen ineen. Zij vonden dat het team van Erik ten Hag door de sponsoren én de supporters volop gesteund moesten worden in de strijd om Europees voetbal. Liefst 3.500 mensen betuigden online hun steun aan het team en maakten hiermee kans om de ploeg achterna te reizen naar de eerste Europese uitwedstrijd. Uiteindelijk werd er geloot tegen Valletta FC uit Malta en konden 25 sponsoren en supporters zich opmaken voor een trip naar het Zuid-Europese eiland.

Met een eigen charter vloog de groep woensdag vanuit het regenachtige Rotterdam naar Malta, waar de temperaturen tropisch waren. Nadat iedereen zijn intrek had genomen in de kamers in het Waterfront Hotel in Sliema, werd de omgeving verkend en namen velen een duik in zee. ’s Avonds werd er door de hele groep gezamenlijk gedineerd en werd een toost uitgebracht op een goed resultaat van FC Utrecht een dag later.

Op donderdag was iedereen vrij om op eigen gelegenheid het eiland te verkennen. De onderlinge verbondenheid binnen de groep prijswinnaars was groot en vele sponsoren en supporters gingen dan ook samen op pad om te genieten van al het moois dat het eiland te bieden had. In de vroege avond werd er per bus koers gezet richting het Hibernians Stadium, waar alle aanwezige FC Utrecht-supporters plaatsnamen in het uitvak.

Luidkeels werden de spelers toegezongen toen zij het veld in het kleine stadion betraden. Ondanks de fanatieke aanmoedigingen vanuit het uitvak wist de club uit de Domstad het net niet te vinden en eindigde de wedstrijd in 0-0. In de ‘thuiswedstrijd’ in Waalwijk van aanstaande donderdag zal worden uitgemaakt of FC Utrecht het Europese avontuur met nog minimaal twee wedstrijden gaat verlengen.

De winnende sponsoren en supporters hebben in ieder geval deze onvergetelijke trip al mee mogen maken. Als sluitstuk van de drie fantastische dagen in Malta ging de groep nog op de foto met de voltallige selectie en technische staf van FC Utrecht, om vervolgens het vliegtuig terug naar Nederland te nemen.

De aanwezigen waren in ieder geval allemaal laaiend enthousiast over de de trip naar Malta.

Albert van Gilst, Senior Verkoopmanager bij hoofdsponsor Zorg van de Zaak: ‘Als hoofdsponsor van FC Utrecht vonden wij het belangrijk om een actie te organiseren richting de trouwe achterban van FC Utrecht. De sponsoren en supporters steunen de club door dik en dun en wij zijn blij om samen met Tele2 en Infotheek op deze manier iets voor hun terug te kunnen doen. De trip naar Malta was geweldig georganiseerd en het is goed om op een informele manier contacten te leggen en mooie momenten te beleven met een groep mensen die FC Utrecht allemaal een warm hart toedraagt.’

Brenda de Kroon, Salesmanager bij FC Utrecht-sponsor De Kroon Facilitaire Diensten: ‘De trip naar Malta was fantastisch verzorgd. Het was bijzonder om te merken dat sponsoren en supporters, die allen FC Utrecht een warm hart toedragen, zich zo goed samen pakten. Ik hoop dat we de volgende ronde bereiken, want deze trip is zeker voor herhaling vatbaar!’

Bart Kerkhof, al sinds jaar en dag groot supporter van FC Utrecht: ‘Ik heb al vele buitenlandse reisjes met de FC gemaakt, maar deze reis naar Malta spande de kroon. Fantastisch dat Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek dit voor ons mogelijk hebben gemaakt. Hopelijk maken we het donderdag ‘thuis’ in Waalwijk af en volgen er nog meerdere Europese uitwedstrijden met FC Utrecht dit seizoen.’