Tijdens een wervelende avond in Studio 21 op het Media Park in Hilversum heeft gisteren de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) haar vakprijzen, zogenoemde ‘Accenten’, uitgereikt voor topwerk uit het afgelopen jaar. De campagne ´Sterker op het Werk´ van FC Utrecht en Zorg van de Zaak is door een jury van 220 professionals uitverkozen als winnaar in de categorie Business-to-Business. Het SAN Accent is de enige Marketing- en Communicatie vakprijs van, voor en door adverteerders.

Angeline van Dijk (Algemeen Directeur Zorg van de Zaak): “Deze prijs is een prachtige waardering voor het campagneteam van Zorg van de Zaak en FC Utrecht . Dankzij een sterke visie en een bevlogen en creatief team hebben we echt een top prestatie neergezet. Ik ben hier enorm trots op!”

De campagne ‘Sterker op het Werk’
De campagne ‘Sterker op het Werk’ liep van half november tot half december. De campagne startte met een groots relatie-event in stadion Galgenwaard, waar meer dan 200 bedrijven aanwezig waren. In interactieve workshops onder leiding van professionals van Zorg van de Zaak en voetballers van FC Utrecht lieten onder andere spelers Mark van der Maarel en Willem Janssen zien hoe zij omgaan met werkstress,  prestatiedruk en grensoverschrijdend gedrag. Hierbij maken zij een vergelijking tussen mentale weerbaarheid op de werkvloer en in topsport. Ook was de campagne zichtbaar op onder andere snelwegmasten en ABRI’s in de provincie Utrecht, via video’s advertenties zoals bij Uitzending gemist en RTL XL, social media en via de communicatiekanalen van FC Utrecht.

Ruim 1,2 miljoen werknemers hebben vorig jaar met grensoverschrijdend gedrag en werkstress te maken gehad. In combinatie met een hoge werkdruk verdubbelt ongewenst gedrag de kans op psychische klachten, die een belangrijke oorzaak zijn van verzuim. Daarom hebben Zorg van de Zaak en FC Utrecht de handen ineen geslagen en zich samen ingezet om het belang van mentale weerbaarheid onder de aandacht te brengen in de strijd tegen werkstress en ongewenst gedrag.

Niek Amelink (Manager Maatschappelijk FC Utrecht) vertelt: “Sterker op het Werk’ legt een aantal maatschappelijke problemen op ingetogen wijze bloot en het is bijzonder dat actieve voetbalspelers zich op deze kwetsbare manier durven te laten zien. Het mag geen geheim zijn dat de voetballerij een omgeving is waar de thema’s van deze campagne zich dagelijks keihard voordoen. Of dat nou de verwachtingen of de verwensingen van het publiek zijn óf de druk die je jezelf oplegt. De spelers hebben geleerd hiermee om te gaan en die kennis gedeeld met het bedrijfsleven. Wij zijn bijzonder verheugd dat deze aanpak een mooie prijs heeft opgeleverd!”

Over de SAN
Adverteerders worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagne in te zenden, welke vervolgens wordt beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals.De totale jury bestaat uit ruim 220 professionals. In de categorie Business-to-Business was Zorg van de Zaak als adverteerder samen met Reclamebureau XXS één van de vijf genomineerden. Aan deze gezamenlijke campagne met FC Utrecht werkten overigens ook mee: IvRM (PR & Communicatiebureau) en SearchResult (online performance marketingbureau).