FC Utrecht Business Diner: een geslaagde avond!

2 december 2016

Metaal Kathedraal uniek decor voor Business Lounge en skybox-leden

‘Vorig jaar zaten we in Paleis Soestdijk en even daarvoor dineerden we met zijn allen tussen de treinen in het Spoorwegmuseum en vandaag in dit unieke pand, de Metaal Kathedraal’. Met die woorden opende Algemeen Directeur van FC Utrecht Wilco van Schaik het FC Utrecht Business Diner dat woensdagavond plaatsvond.
 
Het is een duister decor als de Business Lounge en skybox-leden hun auto de parkeerplaats van de Metaal Kathedraal opdraaien. In de buurt van een oud kerkhof, zo blijkt later uit de woorden van Frans van Seumeren, Groot Aandeelhouder van FC Utrecht. Wanneer de gasten de grote deur van de Metaal Kathedraal open doen komen ze echter in een prachtig aangeklede ruimte terecht. Deze ruimte was van origine een Rooms-katholieke kerk, vanaf 1931 een zijspanfabriek en vanaf 1977 tot 2011 een metaalfabriek, maar vandaag was het de locatie voor een heerlijk diner. Grote ronde tafels met schitterende bloemstukken maakte het tot een perfect decor.
 
Bjorn Stukje, businessclub lid van FC Utrecht en eigenaar van Bjorn Stukje Private Dining, verzorgde de catering op deze bijzondere locatie. Hij triggerde met zijn kookkunsten niet alleen de smaakpapillen, maar met name ook het oog. Met prachtig opgemaakte gerechten werden de aanwezige gasten continue verrast. Joop Heesen, Algemeen Directeur van Schilt Airconditioning wiens bedrijf deze week 40 jaar bestaat, heeft heerlijk gegeten: “Het waren bijzondere gerechten die ik bijvoorbeeld in een restaurant niet snel zou bestellen, maar het smaakte geweldig. Ook de stikstof die bij het dessert over de tafel dwarrelde was een verrassende toevoeging!”
 
Tussen de gangen door werden vier speciale gasten naar voren gehaald. Deze vier personen waren afkomstig uit Ghana, waar zij onderdeel uitmaken van het TUFA-project. Dit project, waarbij voetbaltalenten gesteund worden door middel van een opleiding, verblijf en voetbaltechnische training, is opgezet door Frans van Seumeren. De Ghanese voetbaltalenten, waarvan er een al is opgeroepen voor Ghana Onder-17, vertelden over hun dromen. De ambitie, trots en blijdschap straalde van deze jongens af. Sander Hense, vanuit FC Utrecht de spil in het web, zou graag meer kinderen willen ‘adopteren’ voor de opleiding, maar daar is financiële steun voor nodig. Gezien de vele enthousiaste reacties naar aanleiding van de persoonlijke verhalen lijkt dat goed te gaan komen.
 
“Absoluut een geslaagde avond”, dat vond Johan Nooitrust, Account Director bij AON Risk Solutions: “Een verrassende locatie, fijne mensen en eten dat ster-waardig is. Voor mij elementen die dit FC Utrecht Business diner tot een succesvolle avond hebben gemaakt!”
 
Hieronder vindt u een selectie van de foto’s. Businessclubleden kunnen via de besloten LinkedIn-pagina van FC Utrecht toegang krijgen tot alle foto’s. Nog geen toegang tot deze besloten LinkedIn-pagina? Klik dan – hier -.

Er is ook een aftermovie gemaakt. Deze kunt u -hier- bekijken. 

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

Centralpoint hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

FOX_Sports_CMYK_FC[1][1] vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres